Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky elektronického obchodu spoločnosti Jessica Coulture s.r.o., ktorá prevádzkuje www.elektrickestoly.sk
Identifikácia prevádzkovateľa - predávajúceho
Prevádzkovateľom elektronického obchodu www.elektrickestoly.sk a súčasne predávajúcim pre účely všeobecných obchodných podmienok (ďalej jen "VOP") je obchodná spoločnosť:
Jessica Coulture s.r.o. so sídlom Karadžičova 8/A, 821 08 Bratislava, SR
Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I,
oddiel: Sro, vložka č.: 93144/B,
IČO: 47 451 751
IČ DPH: SK2023911043
Bankové spojenie: VÚB banka
Číslo bankového účtu: 3197932154/0200
IBAN: SK7402000000003197932154
SWIFT: SUBASKBX
(ďalej len "Predávajúci").
Kontaktné údaje:
Jessica Coulture s.r.o.
Karadžičova 8/A,
821 08 Bratislava, SR
E-mail: info@elektrickestoly.sk
Telefónne číslo: +421 902 899 555
Predávajúci je platcom DPH.
Údaje o predávanom tovare, náležitosti ponuky a obsah kúpnej zmluvy
Údaje o predávanom tovare a cene v internetovom obchode na adrese www.elektrickestoly.sk sú záväzné s výnimkou zjavnej chyby.
Z dôvodu neustáleho pohybu tovaru v sklade predávajúci neuvádza v internetovom obchode údaj o aktuálnej dostupnosti tovaru, prípadne ak je tento údaj uvedený, nemusí v čase odoslania objednávky kupujúcim zodpovedať skutočnosti. Predávajúci na základe každej objednávky kupujúceho potvrdí kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa odoslania objednávky, dostupnosť tovaru a pripravenosť na doručenie tovaru kupujúcemu. Tovar môže byť u výrobcu alebo distribútora dočasne alebo trvalo nedostupný, v takom prípade predávajúci kupujúcemu bez zbytočného odkladu informuje o objektívnej nemožnosti dodať tovar. Ak o to kupujúci výslovne požiada, predávajúci poskytne kupujúcemu informácie o dostupnosti tovaru hneď, ako túto informáciu dostane od svojho zmluvného partnera.
Tovar, pri ktorom je uvedený výslovný údaj o neexistencii tovaru na sklade („dočasne nedostupný“ alebo údaj podobného významu), nemôže byť predmetom kúpnej zmluvy s termínom plnenia bez zbytočného odkladu. V takom prípade sa zaslaná objednávka kupujúceho považuje za vyjadrenie záujmu kupujúceho byť informovaný o budúcej dostupnosti tovaru.
Fotografie uvedené na stránkach obchodu zodpovedajú ilustratívne predávanému tovaru, s výnimkami opísanými v texte ponuky.
Ceny sa uvádzajú vrátane všetkých poplatkov, s výnimkou nákladov na dodanie tovaru, ktoré sú uvedené v časti týchto VOP „Spôsoby dodania tovaru, doprava“.
Informácie o možných spôsoboch platby sú uvedené v časti týchto VOP „Spôsoby platby za tovar“. Predávajúci nepožaduje žiadne poplatky v závislosti od spôsobu platby, tým nie je dotknutá požiadavka na platbu za doručenie tovaru tam, kde je táto platba výslovne špecifikovaná a požadovaná, ani náklady na platobné operácie (bankové poplatky a pod.), ktoré sú súčasťou zmluvného vzťahu medzi kupujúcim a tretími osobami.
Prezentácia tovaru na webovej stránke predávajúceho na adrese www.elektrickestoly.sk je v súlade s platnou legislatívou návrhom na uzatvorenie zmluvy. Výnimky stanovujú vyššie uvedené podmienky v tomto článku. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza vtedy, keď predávajúcemu dôjde úplná a úplne určitá objednávka kupujúceho ako prejav vôle kupujúceho uzavrieť kúpnu zmluvu, za predpokladu, že uzavretiu kúpnej zmluvy nebránia zákonné podmienky, zmluvné dojednania predávajúceho a kupujúceho alebo osobitné ustanovenia týchto VOP. K uzavretiu kúpnej zmluvy najmä nedôjde v prípadoch, keď kupujúci objednáva tovar, ktorý je označený ako „dočasne nedostupný“ alebo údajom podobného významu, tovar, ktorý predávajúci nie je objektívne schopný dodať, o čom je predávajúci povinný bez zbytočného odkladu po vykonaní objednávky kupujúceho informovať, ak kupujúci v objednávke uvedie údaje, ktoré sú zjavne nesprávne, nepravdivé, neurčité alebo inak znemožňujú alebo výrazne sťažujú výklad prejavu vôle kupujúceho.
Prijatie ponuky s dodatkom alebo odchýlkou sa nepovažuje za prijatie ponuky. Potvrdenie obsahu zmluvy uzavretej v inej ako písomnej forme, ktoré vykazuje odchýlky od skutočne dohodnutého obsahu zmluvy, nemá právne účinky. Prevzatie nevyžiadaného plnenia zo strany kupujúceho neznamená prijatie ponuky.
Na základe ponuky prezentovanej v internetovom obchode na adrese www.elektrickestoly.sk je možné objednať tovar aj elektronickou poštou (t.j. e-mailom) alebo telefonicky.
V prípade e-mailovej komunikácie je e-mail odoslaný kupujúcim návrhom na uzatvorenie zmluvy s predávajúcim. Predávajúci potvrdí kupujúcemu prijatie dopytu e-mailom bez zbytočného odkladu po prijatí dopytu. Zmluva sa uzatvára vtedy, keď predávajúci akceptuje dopyt kupujúceho a zašle kupujúcemu e-mailom potvrdenie o uzavretí zmluvy (nie potvrdenie o prijatí dopytu).
V prípade telefonickej komunikácie platí, že zmluva je uzatvorená vtedy, keď predávajúci dopyt kupujúceho telefonicky akceptuje a zašle kupujúcemu e-mailom potvrdenie o uzavretí zmluvy.
Spôsoby platby za tovar
Predávajúci umožňuje zaplatiť kúpnu cenu za tovar a prípadné ďalšie platby nasledujúcimi spôsobmi:
Platba vopred bezhotovostným bankovým prevodom na bankový účet predávajúceho, číslo účtu 3197932154/0200 (IBAN: SK7402000000003197932154). Ako variabilný symbol slúži kupujúcemu číslo objednávky, ktoré nájde tiež v potvrdzovacom e-maile po vytvorení objednávky.
Platba v hotovosti pri prevzatí tovaru – tzv. dobierka. Cena za dobierkovú službu, ktorú platí kupujúcemu, sa zobrazuje kupujúcemu na internetovej stránke predávajúceho pred ukončením objednávky a kupujúci výberom spôsobu doručenia vyjadruje súhlas s výškou platby za túto službu. Cena dobierky je účtovaná nad rámec kúpnej ceny tovaru. Službu dobierky poskytujú pre predávajúceho tretie strany (napr. Slovenská pošta, s.p. alebo ďalšie, ktorých špecifikácia sa zobrazuje kupujúcemu na webovej stránke predávajúceho).
Platba bezhotovostne prostredníctvom služby Gopay s.r.o. Podmienkou využitia tohto spôsobu platby je uzavretie zmluvného vzťahu kupujúceho so spoločnosťou GP webpay s.r.o (Global Payments Europe, s.r.o., V Olšinách 80/626, 100 00 Praha 10), Česká republika IČO: 27088936, DIČ: CZ27088936, zapísaný v obchodnom registri na Mestskom súde v Prahe, oddiel C, vložka 95419. Táto spoločnosť je osobou odlišnou od predávajúceho. Ide o online platbu platobnou kartou umožňujúcou platby na internete alebo expresnú platbu prostredníctvom internetového bankovníctva. Po potvrdení objednávky tovaru zo strany predávajúceho je kupujúci presmerovaný na stránku platobnej brány Gopay s.r.o., kde kupujúci vykoná platbu. Službu Gopay poskytuje predávajúcemu aj kupujúcemu pre vyrovnanie zaplatenia kúpnej ceny tretia strana, a to spoločnosť Gopay s.r.o.. Predávajúci nenesie zodpovednosť za priebeh ani uskutočnenie platobnej transakcie prostredníctvom tejto služby, táto služba je poskytovaná kupujúcemu na základe zmluvy so spoločnosťou Gopay s.r.o.
Náklady na bankové alebo podobné poplatky si vo všetkých prípadoch ponesie kupujúci v súlade so zmluvným vzťahom medzi kupujúcim a tretími stranami (bankou alebo inou inštitúciou) poskytujúcimi bankové alebo podobné služby.
Spôsoby doručenia tovaru, doprava
Predávajúci doručí tovar kupujúcemu bez zbytočného odkladu, zvyčajne v lehote jedného až desiatich pracovných dní odo dňa uzavretia zmluvy a prípadne splnenia ďalších podmienok na dodanie tovaru, ak boli dohodnuté (napr. zaplatenie preddavku tam, kde predávajúci preddavok požaduje). Tovar je dodaný spôsobom a na miesto podľa uzavretej kúpnej zmluvy.
Predávajúci zabezpečuje alebo sprostredkuje tieto spôsoby dodania tovaru:
i) doprava prepravnou službou DPD alebo TOPTRANS
Uzatvorením kúpnej zmluvy podľa týchto VOP kupujúci potvrdzuje, že sa podrobne oboznámil s podmienkami toho spôsobu dodania tovaru, ktorý si vybral. Jednotlivé spôsoby dodania tovaru sa kupujúcemu ponúkajú podľa aktuálnej dostupnosti jednotlivých služieb s ohľadom na kapacitu, dojazdové vzdialenosti a ďalšie parametre.
Podrobné podmienky ponúkaných spôsobov dodania tovaru sú k dispozícii na týchto odkazoch:
DPD: https://www.dpd.com/sk/sk/vop/#content-tab-1-6707878b0250f
Top Trans: https://zp.toptrans.cz/doc/Zasilatelske_podminky_20221001.sk.pdf
Spoločne s tovarom doručí predávajúcemu aj doklady k tovaru, najmä daňový doklad.
Kupujúci je povinný pri dodaní tovaru spolu s dopravcom alebo zamestnancom zodpovedným za vydanie tovaru prekontrolovať stav zásielky, najmä nie však výlučne počet balíkov, neporušenosť balenia, poškodenie škatule a pod. Ak kupujúci zistí, že zásielka je viditeľne poškodená, je oprávnený odmietnuť jej prevzatie. Ak kupujúci viditeľne poškodenú zásielku od prepravcu alebo predajcu prevezme, musí poškodenie bezodkladne opísať v písomnom odovzdávacom protokole podpísanom dopravcom alebo zamestnancom zodpovedným za vydanie tovaru. Prevzatie viditeľne poškodenej zásielky je kupujúci ďalej povinný oznámiť predávajúcemu bez zbytočného odkladu najneskôr však do piatich dní po prevzatí zásielky, a to buď písomne alebo elektronicky na e-mail predávajúceho info@elektrickestoly.sk. Dodatočná reklamácia vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva reklamovať tovar, predávajúci je však oprávnený zamietnuť takúto reklamáciu bez ďalšieho odmietnutia ako neopodstatnenú, ak sa domnieva, že zásielka bola kupujúcemu dodaná riadne a že nejde o rozpor s kúpnou zmluvou.
Ak kupujúci neprevezme tovar v dohodnutom čase porušením svojej povinnosti, je v omeškaní. Predávajúci je oprávnený po tom, ako kupujúceho preukázateľne e-mailom upozorní a poskytne mu novú primeranú lehotu na prevzatie tovaru, tovar následne predať. Náklady na skladovanie a náklady na márne dodanie tovaru z dôvodu nedostatku súčinnosti kupujúceho je predávajúci oprávnený voči kupujúcemu započítať oproti výnosu z predaja tovaru.
Zrušenie objednávky, odstúpenie od zmluvy
Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy s predávajúcim do 100 dní odo dňa prevzatia tovaru. Ak sa tovar dodáva po častiach, lehota uplynie odo dňa prevzatia poslednej časti tovaru. Kupujúci je oprávnený odzmluvy odstúpiť aj pred dodaním tovaru.
Lehota na odstúpenie je určená na to, aby sa kupujúci mohol podrobne oboznámiť s vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. Predávajúci výslovne upozorňuje kupujúceho, že nesúhlasí s tým, aby kupujúci tovar aktívne užíval počas obdobia uplynutia lehoty na odstúpenie tovaru s úmyslom tovar vrátiť a obohatiť sa tak užívaním tovaru na úkor predávajúceho. Takéto konanie považuje predávajúci za nepoctivé, teda rozporné s ustanoveniami Občianskeho zákonníka, a bude proti nemu podnikať právne kroky.
Odstúpenie od zmluvy v písomnej forme kupujúcemu zašle listovou zásielkou na adrese Karadžičova 8/A, 821 08 Bratislava po predchádzajúcej telefonickej dohode na Kontaktnom čísle. Kupujúci nie je povinný uvádzať dôvod, pre ktorý od zmluvy odstupuje. Predávajúci však žiada kupujúceho, aby dôvod odstúpenia od zmluvy v prípade uviedol, predávajúci bude môcť v takom prípade navrhnúť kupujúcemu iný – vyhovujúci tovar a bude môcť prijať opatrenia na skvalitnenie svojich interných procesov. V dokumente, ktorým kupujúci odstúpi od zmluvy, nákupca uvedie dátum predaja tovaru, číslo zmluvy alebo predajného dokladu, bankové spojenie a zvolený spôsob vrátenia tovaru. Predávajúci na svojej webovej stránke na adrese https://www.elektrickestoly.sk/odstupenie/ poskytuje na voľné stiahnutie formulár na odstúpenie od zmluvy podľa Nariadenia vlády 363/2013 Zb. (dostupný TU) a odporúča kupujúcemu v prípade odstúpenia využitia tohto formulára.
Kupujúci je povinný poslať alebo odovzdať predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od odstúpenia od zmluvy, tovar, ktorý od predávajúceho dostal. Kupujúci sa zaväzuje vrátiť tovar neopotrebovaný, nepoškodený, kompletný, so všetkými súčasťami a príslušenstvom, a v pôvodnom obale, ak je to objektívne možné. Ak je vrátený tovar poškodený porušením povinností kupujúceho, predávajúci je oprávnený voči kupujúcemu uplatniť nárok na náhradu za zníženie hodnoty tovaru a započítať ho na vrátenú sumu. V prípade poškodenia stola spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru sumou zodpovedajúcou kúpnej cene z dôvodu nepredajnosti tovaru.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy o dodávke tovaru, ktorá bola upravená podľa želania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu.
Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu sumu zodpovedajúcu cene tovaru a zaplateným nákladom na jeho dodanie do 14 dní od odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom ako predávajúci platbu od kupujúceho. Ak predávajúci v rámci spôsobu dodania tovaru ponúka viacero možností, je povinný kupujúcemu nahradiť najlacnejšie z nich.
Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, je povinný spolu s vrátením tovaru vrátiť aj s ním súvisiace dary od kupujúceho alebo dary od tretích strán súvisiace s plnením kupujúceho, vrátane všetkého, o čo sa kupujúci bez spravodlivého dôvodu obohatil. Ak nie je možné vydať predmet bezdôvodného obohatenia, predávajúci má právo na peňažnú náhradu vo výške normálnej ceny. Na poskytnuté dary sa nevzťahujú ustanovenia o ochrane spotrebiteľa alebo spotrebiteľských práv.
Práva a povinnosti z chybného plnenia, reklamačné konanie
Kvalita pri prevzatí (predtým Zhoda s kúpnou zmluvou; táto časť VOP opisuje postup v prípade, že tovar má chyby už pri prevzatí): Ak má prevzatý tovar nedostatky definované zákonom (napr. tovar nemá vlastnosti, ktoré predávajúci opísal, nehodí sa na bežný alebo dohodnutý účel, nie je kompletný, nezodpovedá jeho množstvu, miere, hmotnosti a pod.), ide o chyby tovaru, za ktoré predávajúci zodpovedá.
Kupujúci môže uplatniť na predávajúceho najneskôr do dvoch rokov od prevzatia tovaru podľa svojej požiadavky nárok na bezplatné odstránenie chyby alebo na primeranú zľavu z ceny tovaru; ak to nie je neúmerné povahe chyby, môže sa uplatniť požiadavka na dodanie nového tovaru bez chyby alebo novej súčasti bez chyby, ak sa chyba týka len tejto súčasti. Ak sa zistí, že oprava alebo výmena tovaru nie je možná, kupujúci môže odstúpiť od zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny.
Predávajúci nevyhovie nároku vznesenému kupujúcim, pokiaľ sa preukáže, že kupujúci pred prevzatím o chybe tovaru vedel alebo ju sám spôsobil.
V prípade predávaného použitého tovaru predávajúci nezodpovedá za chyby zodpovedajúce miere doterajšieho použitia alebo opotrebovania. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za chybu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá. Namiesto práva na výmenu tovaru má kupujúci v takýchto prípadoch právo na primeranú zľavu z ceny tovaru. Skutočnosť, že tovar sa predáva ako použitý, opotrebovaný alebo s vadou, pre ktorú je dohodnutá nižšia cena, sa predávajúci zaväzuje oznámiť kupujúcemu preukázateľným spôsobom vždy pred uzavretím zmluvy, zvyčajne viditeľným prezentovaním tejto skutočnosti na internetovej stránke predávajúceho.
Zákonné práva z chýb (táto časť VOP opisuje postup v prípade, že tovar nemá chyby už pri prevzatí): Predávajúci zodpovedá za chyby vzniknuté po prevzatí tovaru v 24-mesačnej záručnej dobe (na stolové nohy poskytuje predávajúci predĺženú záruku, a to 60 mesiacov). V tejto lehote môže kupujúci uplatniť reklamáciu a podľa svojej voľby požadovať:
Pri chybe, ktorá znamená podstatné porušenie zmluvy:
odstránenie chyby dodaním novej veci bez chyby alebo dodaním chýbajúcej veci; alebo bezplatné odstránenie chyby tovaru opravou; alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny; alebo odstúpenie od zmluvy.
Pri chybe, ktorá znamená nepodstatné porušenie zmluvy odstránenie vady tovaru alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny.
Na účely VOP sa považuje za podstatné porušenie zmluvy, o ktorom už strana, ktorá porušila zmluvu, vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by toto porušenie predpokladala. Podľa platných právnych predpisov je bez právneho významu, či ide o vadu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú.
Ak sa odstrániteľná chyba po oprave tovaru opakovane vyskytla (tretia reklamácia pre rovnakú chybu alebo štvrtá reklamácia pre rôzne chyby) alebo má tovar väčší počet chýb (aspoň tri chyby súčasne), kupujúci má právo uplatniť si zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy.
Záruka (nárok z práv vyplývajúcich z chybného plnenia) sa nevzťahuje na chyby vyplývajúce z bežného opotrebovania alebo nedodržania návodu na použitie. V prípade neoprávnenej reklamácie predávajúci reklamáciu odmietne a o dôvode odmietnutia písomne informuje kupujúceho.
Pri niektorých druhoch tovaru ponúka predávajúci kupujúcemu rozšírenú zmluvnú záruku. Predávajúci sa zaväzuje oznámiť túto skutočnosť kupujúcemu preukázateľným spôsobom vždy pred uzavretím zmluvy, zvyčajne viditeľným prezentovaním tejto skutočnosti na internetovej stránke predávajúceho.
Reklamačné konanie: Priebeh reklamácie sa riadi všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä zákonom č. 89/2012 Z. z., občiansky zákonník, zákonom č. 634/1992 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, dohľad nad dodržiavaním zákonného priebehu reklamačného konania sa riadi zákonom č. 64/1986 Z. z. o Slovenskej obchodnej inšpekcii, všetko v platnom znení.
Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu písomne u predávajúceho bez zbytočného odkladu od zistenia chyby. V dokumente, ktorým kupujúci robí reklamáciu (formulár dostupný TU), je kupujúci povinný uviesť svoje identifikačné a kontaktné údaje, opis chyby a jej prejavov a požiadavku na spôsob riešenia reklamácie (špecifikácia uplatneného práva z chyby).
Kupujúci je povinný vykonať špecifikáciu uplatneného práva z chyby spolu s reklamáciou alebo najneskôr bez zbytočného odkladu po oznámení chyby. Ak si kupujúci nezvolí právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má právo ako pri nepodstatnom porušení zmluvy. Zmena voľby práva z chýb tovaru bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, ak kupujúci požadoval opravu chyby tovaru, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná.
Kupujúci je povinný preukázať predávajúcemu skutočnosť, že tovar bol kúpený u predávajúceho, a to (daňovým) dokladom o kúpe tovaru alebo záručným listom. Lehota na vykonanie reklamácie uplynie od odovzdania alebo doručenia tovaru predávajúcemu alebo do miesta určeného predávajúcim na opravu tovaru. Kupujúci nesie nebezpečenstvo škody na tovare a zodpovedá za tovar až do jeho odovzdania alebo doručenia predávajúcemu na vybavenie reklamácie. Kupujúci sa zaväzuje, že tovar bude kompletný, aby sa prípadne mohla skontrolovať jeho funkčnosť, čisté a vhodným spôsobom zabalené alebo inak zabezpečené proti náhodnému poškodeniu.
V súlade s platnou legislatívou je predávajúci povinný bezodkladne, najneskôr do troch pracovných dní, rozhodnúť o reklamácii, prípadne o tom, že je na rozhodnutie potrebné odborné posúdenie. Informácie o potrebe odborného posúdenia predávajúci poskytne kupujúcemu v tejto lehote. Reklamáciu, vrátane odstránenia chyby, predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, ak sa predávajúci s kupujúcim písomne nedohodne na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci rovnaké práva, ako keby išlo o podstatné porušenie zmluvy. Predávajúci sa zaväzuje informovať kupujúceho o vybavovaní reklamácie podľa jeho požiadavky e-mailom, telefonicky alebo prostredníctvom SMS. Ak kupujúci nevysloví konkrétnu požiadavku na spôsob informovania, tento spôsob zvolí predávajúci.
Záručná doba sa predlžuje o čas od uplatnenia reklamácie do jej vysporiadania alebo do vtedy, keď bol kupujúci povinný si vec vyzdvihnúť. Ak dôjde k výmene tovaru alebo jeho časti, zodpovednosť predávajúceho sa uplatňuje, ako keby išlo o kúpu nového tovaru alebo jeho časti. Pri oprávnenej reklamácii má kupujúci nárok na náhradu nákladov, ktoré vznikli efektívne.
Povinnosti pri nakladaní s elektrozariadením
Predávajúci zabezpečuje spätný odber elektrických zariadení pochádzajúcich z domácností v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi, a to v počte zodpovedajúcom dodanému tovaru a len v prípade elektrozariadení podobného typu a použitia.
Spoločné podmienky a záverečné ustanovenia
Tieto VOP sa uplatňujú na proces uzatvárania zmluvy a na vzťahy z uzavretej zmluvy medzi predávajúcim ako podnikateľom a kupujúcim ako spotrebiteľom v zmysle platných právnych predpisov. V prípade, že kupujúci nakupuje tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti, ustanovenia týchto VOP sa neuplatňujú a predávajúci si vyhradzuje právo vymeniť si individuálne podmienky uzavretia zmluvy s kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom. Pokiaľ nie je dohodnuté inak, ak kupujúci nie je spotrebiteľom, zaslaná objednávka sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy a kúpna zmluva sa uzavrie v čase doručenia prijatia ponuky predávajúcemu kupujúcemu.
Kupujúci súhlasí s uzavretím zmluvy, ktorej obsahom sú tieto VOP, pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku, teda komunikačných prostriedkov, ktoré umožňujú zmluvu uzavrieť bez súčasnej fyzickej prítomnosti strán. Náklady na rokovania o uzavretí zmluvy a samotné uzatvorenie zmluvy prostriedky komunikácie na diaľku si nesie kupujúci sám.
Predávajúci a kupujúci sa zaväzujú riešiť vzájomné spory prednostne zmierlivou cestou vzájomným konaním. V prípade vzniku súdneho sporu rozhodujú všeobecné súdy na Slovensku.
Kupujúci objednávkou tovaru potvrdzuje, že sa pred svojím konaním oboznámil s informáciami o tovare, s identifikáciou predávajúceho, ako aj s podmienkami obsiahnutými v tomto dokumente VOP, ktorý obsahuje údaje povinné oznamované kupujúcemu pred uzavretím zmluvy v zmysle platných právnych predpisov.
Tieto VOP sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, a to bez ohľadu na kupujúceho označené miesto doručenia tovaru. Zmluva uzatváraná na základe VOP sa uzatvára výlučne v slovenskom jazyku.
Uzatvorená zmluva bude uložená v súlade s platnými právnymi predpismi u predávajúceho. V prípade žiadosti kupujúceho po prevzatí tovaru predávajúci poskytne kupujúcemu kópiu uzavretej zmluvy za paušálnu odmenu vo výške 9,00 € bez DPH na úhradu spojených administratívnych nákladov; v prípade, že by poskytnutie kópie zmluvy kupujúcemu bolo v rozpore s oprávnenými záujmami predávajúceho, má predávajúci právo poskytnúť kópiu zmluvy odmietnuť.
V súlade so zákonom č. 634/1992 Z.z. o ochrane spotrebiteľa má kupujúci právo obrátiť sa v prípade spotrebiteľského sporu medzi kupujúcim a predávajúcim na tzv. subjekt mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov. Týmto subjektom je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava. Internetová adresa Slovenskej obchodnej inšpekcie znie: www.soi.sk